Do I need to register to place an order?
Perlukah saya mendaftar untuk membuat pesanan?
Yes, it is a simple registration process that require valid email address and phone number.
Ya, ia adalah pendaftaran mudah yang memerlukan pengesahan email dan nombor telefon bimbit.
How to place an order?
Bagaimana untuk membuat pesanan?
You are required to Sign-In. Select on the product you like. Specify the quantity you wish to purchase and click on "Add to Cart". Once you are ready to proceed with payment, click the "Cart" icon on the top right side of the page. A summary of your products will appear. Click “Proceed” and you are presented with choice of delivery and payment.
Anda perlu mendaftar masuk . Pilih produk yang anda minat. Tentukan jumlah pembelian dan tekan “Tambah ke Troli”. Setelah anda sedia untuk membuat pembayaran, tekan gambar “Troli” di atas sebelah kanan halaman. Ringkasan produk anda akan dipaparkan. Tekan "Teruskan" dan anda dipaparkan pilihan penghantaran dan pembayaran.
What is my delivery option?
Apakah pilihan penghantaran saya?
We offer home delivery to any valid location with valid postcode in Malaysia. This service is managed by our selected courier service provider. We also offer Self Pick Up option at selected locations which are subjected to products availability.
Kami menawarkan penghantaran ke rumah diseluruh lokasi yang sah beserta poskod yang sah di Malaysia. Perkhidmatan ini diuruskan oleh perkhidmatan kurier terpilih kami. Kami juga menawarkan pilihan “Ambil Sendiri” di lokasi terpilih yang tertakluk kepada ketersediaan produk.
I have registered but I want to cancel my registration, is it possible?
Saya telah mendaftar tetapi saya ingin membatalkan pendaftaran saya, adakah ianya boleh?
Yes, please send your request to our Whatsapp Customer Careline at at 019-570 8135.
Ya, sila hantar permohonan anda ke Talian Whatsapp Khidmat Pelanggan kami di 019-570 8135.
How can I make payment?
Bagaimana saya boleh membuat pembayaran?
We accept Mastercard and Visa Credit and Debit Card. You can also pay by using FPX Internet Banking Transfer.
Kami menerima Mastercard dan Kad Kredit dan Debit Visa. Anda juga boleh membayar dengan menggunakan Pemindahan Perbankan Internet FPX.
I have placed an order but I have changed my mind and I want to cancel it, is it possible?
Saya telah membuat pesanan tetapi saya berubah fikiran dan saya ingin membatalkannya, adakah boleh?
Yes, unless it has already been dispatched. Please inform us promptly by sending us your order details to our Whatsapp Customer Careline at at 019-570 8135. Your refund will be subjected to 5% administrative fee. Cancellation is not allowed once product has been dispatch out from our warehouse.
Ya, melainkan jika barangan telah dihantar. Sila maklumkan kepada kami dengan segera dengan menghantar butiran pesanan anda kepada Talian Whatsapp Khidmat Pelanggan kami di 019-570 8135. Bayaran balik anda akan dikenakan 5% yuran pentadbiran. Pembatalan tidak dibenarkan setelah pesanan anda telah keluar dari gudang kami.
I have a promo voucher, where can I redeem it?
Saya mempunyai baucar promosi, di mana saya boleh menebusnya?
At the “My Cart” page you can click “Apply eVoucher”. You are required to select eVoucher that you want to redeem. Once eVoucher is selected and “Apply”, the system automatically calculate the new discounted price.
Di halaman "Troli Saya" anda boleh menekan butang "Gunakan eVoucher". Anda dikehendaki memilih eBaucar yang ingin anda tebus. Sebaik sahaja eBaucar dipilih dan tekan butang "Gunakan", dan sistem secara automatik mengira harga diskaun baharu.
I have a question to ask, but I can not find the answer anywhere on your site.
Saya mempunyai pertanyaan, tetapi saya tidak menjumpai jawapan di laman anda.
Please send your question to our Whatsapp Customer Careline at at 019-570 8135. We will answer as soon as we can.
Sila hantarkan soalan anda ke Talian Whatsapp Khidmat Pelanggan kami di 019-570 8135. Kami akan menjawab secepat mungkin .
In any reason, can I cancel my order after succesfully with my payment transaction?
Dalam apa jual alasan, bolehkah saya membatalkan pesanan saya selepas transaksi pembayaran saya berjaya?
No, successful order cannot be cancel. Order will be proceed for delivery.
Tidak, pesanan yang berjaya tidak boleh dibatalkan. Pesanan akan diteruskan untuk penghantaran.
How much is the delivery cost?
Berapakah kos penghantaran?
Delivery costs will vary based on the weight of the product as clearly indicated on the “Item Checkout” page.
Kos penghantaran akan berbeza-beza berdasarkan berat produk seperti yang ditunjukkan dengan jelas pada halaman "Pembayaran Barang".
Can I ask to deliver to a different address from mine?
Bolehkah saya meminta untuk menghantar ke alamat yang berbeza daripada saya?
Yes. If you prefer to have your order delivered to your office or to a neighbour or if it is a gift and you want the package to arrive directly to the recipient, please fill in the intended address in the “Item Checkout” page.
Ya. Jika anda senang pesanan anda dihantar ke pejabat anda atau kepada jiran atau jika ia adalah hadiah dan anda mahu bungkusan itu sampai terus kepada penerima, sila isikan alamat yang dimaksudkan dalam halaman "Pembayaran Barang".
Can I track my order?
Bolehkah saya menjejaki pesanan saya?
At this moment the order tracking is limited. You will receive email notification once your order already dispatched from the warehouse and next you will receive email notification confirming the order has been delivered. In near future, complete order tracking will be available once our system is fully integrated with our courier service provider logistic system.
Pada masa ini penjejakan pesanan adalah terhad. Anda akan menerima pemberitahuan di e-mel setelah pesanan anda telah keluar dari gudang dan seterusnya anda akan menerima pemberitahuan di e-mel yang mengesahkan pesanan telah dihantar. Dalam masa terdekat, penjejakan pesanan lengkap akan tersedia setelah sistem kami disepadukan sepenuhnya dengan sistem logistik perkhidmatan kurier kami.
If I'm not present at the time of delivery, what happens?
Jika saya tiada semasa penghantaran dibuat , apa yang berlaku?
Please make contact the courier customer service, quote your tracking number and make the next delivery appointment. You can find delivery tracking number in your delivery notification email. If you still having problem getting the products delivered, please send your details to our Whatsapp Customer Careline at at 019-570 8135.
Sila hubungi khidmat pelanggan kurier, sebutkan nombor penjejakan anda dan buat temu janji penghantaran seterusnya. Anda boleh mencari nombor penjejakan penghantaran dalam e-mel pemberitahuan penghantaran anda. Jika anda masih menghadapi masalah untuk menghantar produk, sila hantar butiran anda ke Talian Whatsapp Khidmat Pelanggan kami di 019-570 8135.
Can I collect my order from MODENAS Service Centres?
Bolehkah saya mengambil pesanan saya melalui Pusat Servis MODENAS?
It is not possible to collect your order from our service centres if you have selected “Delivery by Courier”. Self Pick Up is an option subject to products availability at the requested Service Centre location.
Anda tidak boleh mengambil pesanan anda daripada pusat perkhidmatan kami jika anda telah memilih "Penghantaran melalui Kurier". Ambil Sendiri adalah pilihan tertakluk pada ketersediaan produk di lokasi Pusat Servis yang diminta.
What can I do if I am not satisfied with my order?
Apakah yang boleh saya lakukan jika saya tidak berpuas hati dengan pesanan saya?
Dissatisfaction based on situation of product broken,unfunctional, crack, item receive unmatch with order request in the system, and have internal mechanical damage. You can return the product to get replacement back with new product. Replacement will be conduct within 3 working days. Returning products based on your mistake or unclear reasons, will be not accept by us. Return for replacement must be made within 24 hour after installation or in 24 hour after receiving your order. Full refund can only be made if the replacement product is not available at our Warehouse. In order to return for replacement, the process is simple, please communicate your intention to return via our Whatsapp Customer Careline at at 019-570 8135. Please take note, we will not accept any returns of products with missing parts or detached product labels.
Ketidakpuasan hati berdasarkan situasi produk yang rosak, tidak berfungsi, retak, barangan diterima tidak sepadan dengan permintaan pesanan dalam sistem, dan mempunyai kerosakan mekanikal dalaman. Anda boleh mengembalikan semula produk untuk mendapatkan penggantian produk baharu. Penggantian akan dijalankan dalam masa 3 hari bekerja. Mengembalikan produk berdasarkan kesilapan anda atau sebab yang tidak jelas, tidak akan diterima oleh pihak kami. Pemulangan untuk penggantian mesti dibuat dalam masa 24 jam selepas pemasangan atau dalam 24 jam selepas menerima pesanan anda. Bayaran balik penuh hanya boleh dibuat jika produk gantian tiada di Gudang kami. Untuk pengembalian penggantian , prosesnya mudah, sila nyatakan hasrat anda untuk pengembalian melalui Talian Whatsapp Khidmat Pelanggan kami di 019-570 8135. Sila ambil perhatian, kami tidak akan menerima sebarang pemulangan produk dengan bahagian yang hilang atau label produk yang tertanggal.
When can I get my refunds from unavailable replacement products?
Bilakah saya boleh mendapatkan bayaran balik daripada produk penggantian yang tiada?
Your refunds will be transferred into your bank account within a maximum of 30 days from the delivery date of your product return to our warehouse.
Bayaran balik anda akan dipindahkan ke akaun bank anda dalam tempoh maksimum 30 hari dari tarikh anda menggembalikan produk ke gudang kami.
Will I get full refunds?
Adakah saya akan mendapat sepenuhnya bayaran balik?
In the case of refunds for no replacement stock, you will receive 100% full refunds. All refunds will be subjected to final assessment from our warehouse quality checks on the conditions of the returns products.
Dalam kes bayaran balik untuk ketiadaan produk gantian, anda akan menerima 100% penuh bayaran balik. Semua bayaran balik akan tertakluk kepada penilaian akhir daripada semakan kualiti gudang kami mengenai syarat produk yang dipulangkan.
Who will pay for products returns delivery costs?
Siapa yang akan membayar untuk kos penghantaran semula?
If the returns due to product faulty or our delivery error, the delivery charges will be borne by us. If the returns due to your cancellation, you have to bear the delivery charges.
Jika pemulangan disebabkan produk rosak atau kesilapan penghantaran kami, caj penghantaran akan ditanggung oleh kami. Jika pemulangan disebabkan pembatalan anda, anda perlu menanggung caj penghantaran.
What happens if I receive faulty product?
Apa yang berlaku jika saya menerima produk yang rosak?
Please communicate to us via our Whatsapp Customer Careline at at 019-570 8135. Our Customer Service will guide you through the returns and replacement process.
Sila hubungi kami melalui Talian Whatsapp Khidmat Pelanggan kami di 019-570 8135. Perkhidmatan Pelanggan kami akan membimbing anda melalui proses pemulangan dan penggantian.